Humanitarian Visas

Humanitarian Visas

Humanitarian visas are granted in emergency cases and for urgent humanitarian reasons to vulnerable refugees, refugee families, and internally displaced people.

People who receive humanitarian visas are those who otherwise are unable to enter a certain country, but are able to do so on this visa. Humanitarian visas do not equate to a permanent immigration status and are often granted for a period of one year or until they can safely return to their home country. Humanitarian visas are usually offered in limited numbers and the competition for such visas remains high.

If you are interested in learning more about humanitarian visa options, click on a country of your interest to your right.

 

التأشيرات الإنسانية: تمنح التأشيرات الإنسانية في حالات الطوارئ ولأسباب إنسانية عاجلة لللاجئين الضعفاء وأسر اللاجئين والمشردين داخليا.

الذين يحصلون على تأشيرات إنسانية هم أولئك الذين لا يستطيعون الدخول إلى بلد معين، ولكنهم قادرون على القيام بذلك من خلال هذه التأشيرة. بالتأكيد لا تتساوى التأشيرات الإنسانية مع وضع الهجرة الدائم، وغالبا ما تمنح هذه التأشيرات لمدة سنة واحدة أو حتى يتمكنوا من العودة بأمان إلى وطنهم. وعادة ما تقدم التأشيرات الإنسانية بأعداد محدودة ولا تزال المنافسة على هذه التأشيرات مرتفعة